Чин Братів Менших - ЧБМ (Ordo Fratrum Minorum - OFM), францискани, францисканці ImageХаризма
"Життя Братів Менших полягає на заховуванні Cв. Євангелії Господа Нашого куса Христа, живучи в послусі, без власности, і в чистоті" (Правило 1.1 св. Франциска). Спосіб реалізації харизми випливає зі самої назви Чину Братів Менших - в дусі братерства й применшення, яке проявляється у служінні.
Головний настоятель. Адреса
Генеральний міністер (протоархимандрит), Via S. Maria Mediatrice 25, 00165 Roma, !талія, тел. (8-10390) 668-49-12-03.
Провінційний настоятель. Адреса
Міністер провінційний (протоігумен), ul. Panewnicka 76, 40760 Katowice-Panewniki, Польща, тел./факс (8-1048-032) 152 53 51.
На Україні
Ігумен Монастиря Різдва Пресвятої Богородиці, Чину Братів Менших (францисканів) східного обряду, вул. В. Великого 1-А, Тернопіль - 46016, тел./факс (0352) 28-95-55, e-mail: admin@ofm.ssft.netЦя адреса електронної пошти приховується від різних спамерських та пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати java-script.
ImageФормаційні доми
Кандидатура і постулят - Монастир Різдва Пресвятої Богородиці, Чину Братів Менших (францисканів) східного обряду, вул. В. Великого, 1-А, тел. (0352) 28 95 55, м. Тернопіль - 46016.
Новіціят - Монастир Братів Менших, ГЕС 755, с. Нижній Бистрий, Хустський р-н., Закарпатська обл. - 90421.
Студійний дім - францискани східного обряду навчаються при Богословській академії ім. бл. Т. Ромжі,УГКЦ, вул. Карпатського, 2-А, Ужгород-Минай - 89424, email: uzhorod.ofm@interia.plЦя адреса електронної пошти приховується від різних спамерських та пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати java-script. ; http://ofmbizant.narod.ru
Дочірні монастирі і доми
Офіційно ериговано два доми францисканів східного обряду - у Тернополі та Нижньому Бистрому. Найближчим часом засновуватимемо новий монастир в Ужгороді, а також будуватимемо новий чернечий дім у с. Гаї Шевченківські, на Тернопільщині.
Чисельність монашої спільноти
На Україні є 24 францискани східного обряду, серед них - 5 іноземців, 10 - з єрейськими свяченнями, 10 - з вічними обітами, 5 - з тимчасовими, 4 новики та 5 постулянтів і кандидатів.
Чисельність монахів за кордоном
У світі є близько 18 тисяч ченців Чину Братів Менших.
Освітній рівень монахів
З вищою освітою - 12 (з них - 9 -зі ступенем магістра богослов'я, 2 - з дипломом семінарії); з неповною вищою освітою - 4; зі середньою освітою - 8.
Середній вік
Середній вік монахів - 27 років.
Дата заснування і засновник
Чин Братів Менших заснував 1209 року преподобний Франциск з Асижу (+1226), пам'ять якого вшановуємо 4 жовтня. Це була невеличка громада з 12 покутників, які забажали провадити таке життя, як Франциск, що ревно відгукнувся на Христові слова: "Ідіть, проповідуйте... Не беріть ні золота, ні срібла..." (Мт. 10, 7;9). Вони пішли до Риму й отримали від папи усне потвердження свого способу життя. Так почав розвиватися Чин Братів Менших - так званий Перший чин. У 1212 році Клара Фавароне, а згодом й инші дівчата, вирішили наслідувати спосіб життя братів менших. Так постав Другий чин, згодом названий кларисками. Також була велика група вірних, що прагнула жити духом св. Франциска. Це спричинило виникнення 1223 р. Третього чину св. Франциска. Тоді ж офіційно затверджено Правило I Чину Братів Менших.
Діяльність
Зараз на Україні брати менші опікуються парохіями, зорганізували III Чин св. Франциска, працюють з молоддю. У світі ж францискани займаються всіма видами праці - від праці фізичної, через душпастирську й видавничу, аж до праці місійної. Сьогодні, попри численність, Чин Братів Менших постійно шукає нові форми своєї присутности в світі й у Церкві, однією з яких є праця серед вірних Східних Католицьких Церков.
Історія
Історія Чину розпочинається 1209 роком, коли Папа Інокентій III усно затвердив Правило, а офіційним підтвердженням стала булла Папи Гонорія III, з 1223 року, що письмово апробувала чернече Правило. Остаточно Чин утвердився, коли його протоархимандритом (генеральним міністром) був св. Бонавентура (1257 - 1274 рр.). Потім розпочалися бурхливі дискусії щодо Правила й заховування убожества, що скінчилися поділом Чину на обсервантів та конвентуальних (1517), а дещо пізніше (1628) - відокремленням ще й третьої гілки - капуцинів. Однак в обсервантів й надалі не було однозгідности, тому в однім Чині були відгалуження (крім обсервантів - реформати, реколекти й босі). Об'єднання Чину відбулося лише у 1889 році, за Папи Лева XIII. Незважаючи на внутрішні непорозуміння, люди серцем тягнулися до Чину Братів Менших (наприкінці XVIII ст. у ньому було близько 70 тисяч братів), які провадили активну душпастирську та місійну діяльність. Чин приніс світові великий плід святости й чеснот (понад 200 святих та блаженних). Навіть протестантизм не зміг захитати твердости Чину, до того ж, знайшов у ньому свого найзапеклішого суперника.
Набагато тяжчим випробуванням для монахів була Французька революція 1789 року та спричинена нею хвиля насилля й атеїстичного гуманізму, що вп'ятеро зменшила Чин. Аж наприкінці XIX віку поволі розпочалося відновлення Чину. Після II Ватиканського Собору до цього заохотила загальноцерковна тенденція "повернення до джерел".