Головна сторінка сайту
Сторінка 1 з 11
Бібліотека » Різне » Калуш » Фото Домбровського карєру 2005-2010 рр. (Порівняльний аналіз)
Фото Домбровського карєру 2005-2010 рр.
Дата: Середа, 24.03.2010, 19:38 | Повідомлення # 1
1. Одне із сховищ-відстійників, станом на 2005 рік (зроблене звичайним плівковим фотоапаратом):

Воно наповнене водою, - соляним розчином. У спекотні дні тут утворювалась цікава панорама "Мертвого моря" - широкий водний простір із берегом, суцільно покритим сіллю. Так тривало до періоду проливних дощів. Згодом берег знову кристалізувався.

А тепер фото, зроблене 24.03.2010 року (цифр. фотоапарат):


Це не та дамба, про яку "говорять", але якби її прорвало, то вся екосистема Домбровського лісу загинула б, соляні розсоли потрапили б у р. Млинівку, а отже і в Дністер.
Тому, як бачимо із наступного фото, воду спустили у водосховищі. Одне цікаво, куди такий величезний об"єм розсолів дівся?




На останній фотографії бачимо на протилежній стороні вигорілий соляним розчином берег - рівень води, який був у відстійнику до того, як його спустили.

Це був відстійник, який позначений на карті Google Maps:

Дата: Середа, 24.03.2010, 20:05 | Повідомлення # 2
Тепер наблизимось до самого Домбровського кар"єру. Колом, оточуючи кар"єр вуздечкою, протікає дуже цікава річка. Вона час-від-часу змінює свій колір, невідомо чому. У 2005 році вона була забарвлена в помаранчевий колір, можливо цей колір виник у результаті значної кількості покладів залізної руди породи, чи просто у цей рів із водою скидали різні відпрацьовані металічні арматури, брухт.

Ось фото цієї річки (також мертвої), зроблене в 2005 році:

Тепер фото, зроблене 24.03.2010 року:

Що стало причиною нового забарвлення неможливо навіть припустити...

Дата: Середа, 24.03.2010, 20:13 | Повідомлення # 3
Так виглядають бережки придорожніх струмків:


Дата: Середа, 24.03.2010, 20:52 | Повідомлення # 4
Отож ми прийшли до самого Домбровського карєра.
Так він виглядав у 2005 році:


1 - це такий собі перешийок, який розділяв 2 озера кар"єра. На старій карті Google його чітко модна розгледіти:

Я особисто ще тоді переходив кар"єр з одного берега на інший. Там була стара будка і насос (2), який досі залишився, бо тримається на плаву завдяки спеціальним водоплавним частинам платформи, до якої він прикріплений. Цей насос колись викачував воду з цього озера у відстійник, який ми вище розглядали. 3 - це інше озеро, яке тепер сполучене із основним. Таким чином рівень води у цьому озері тримався норми. А ось як виглядає тепер цей перешийок (на якому була будка із насосом); він повністю затоплений:


Цей же шрихпунтир, по якому я колись вільно пересувався. На фото обведений насос, на який можна було ставати. Тепер до нього ніяк не досягнути - рівень води піднявся приблизно на 5-7 метрів. Слід сказати, що час-від-часу під впливом сильного вітру і хвиль, навколишні береги розмивають. З східної, пологої сторони це мало помітно, адже берег плавно заходить у озеро. На західній стороні, де береги стрімкі і високі, можна спостерігати (вкрай рідко, випадково траплялося) грандіозні обвали породи, яка з великим шумом відколювалася від берега і падала у воду. Це щось типу айсберга, який відколюється від льодовика. Таким чином глибина озера зменшується шляхом замулення, зате площа берегів розширюється у масштабі і, одночасно, рівень води піднімається (завдяки "росту" рівня дна). Тобто рівень води в озері постійно зростає, років через 30-40 (при вище змальованій умові підвищення рівня води в озері на 5-7 метрів за 5 років: 2005-2010) вода заповнить усю площу прикар"єрної території. Зеленим позначено можливі канали витоку води (із найнижчим рівнем берегів):

Ось кар"єр у всій красі:

Дата: Середа, 24.03.2010, 21:33 | Повідомлення # 5
Тепер декілька фото обвалів, які все частіше трапляються на території кар"єру і є надзвичайно небезпечними, так як глибини кратерів, що утворюються, сягають десятків метрів. На самому дні кратера переважно міститься соляна болотяна маса, не відомо якої глибини. Деколи дно кратера переходить у потік підземних струмків (якщо прислухатися, можна почути внизу шум течії).
Кратери бувають двох видів - із осівшої чи розмитої породи (коли підземними водами розмиваються соляні масиви і утворюються порожнечі, у які з часом провалюється поверхнева порода):


Таких є багато, особливо там, звідки зроблений останній знімок попереднього посту, тобто на підвищеннях і пагорбах.

Другий вид кратерів - це коли порода провалюється у підземні шахти. У ті шахти, звідки колись добували сировину. Ці кратери деколи мають глибину кількох десятків метрів і майже завжди закінчуються підземними потоками. Небезпечним є знаходитися не те, що на краю, але взагалі на території 20-50 метрів. Так як підземні шахти є досить довгими, а тому невідомо, у якому напрямі вони проходять, а, що логічно, якщо в одному місці є провалля, то може будь-коли ще одне трапитися у невідомому місці поблизу. Особливо небезпечним є район бетонної дороги:


Зеленим штрихом позначений простір, який станом на 2010 рік вкритий водою. Червоним кольором - місце особливої небезпеки, фото яких я розміщу нижче. Чорним кольором позначена територія, на якій знаходяться два величезні кратери, невідомо якої глибини. Дуже скоро, думаю, уся територія разом із цегляною будівлею, стане дном кар"єрного озера...

Фото "чорної позначки" (без коментарів):
2005 рік

2010 рік

Соляні джерела

Бібліотека » Різне » Калуш » Фото Домбровського карєру 2005-2010 рр. (Порівняльний аналіз)
Сторінка 1 з 11
Пошук:

© 2008-2017 Свята Традиція УГКЦ

Яндекс.Метрика