Меню сайту

Категорії розділу
Січень [96]Лютий [13]
Березень [43]Квітень [0]
Травень [60]Червень [69]
Липень [0]Серпень [0]
Вересень [51]Жовтень [56]
Листопад [57]Грудень [43]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Братство Св. Пія Х (BY)
Братство Св. Пія Х (RU-Mos)
Братство Св. Пія Х (RU-Pet)
Una Voce Russia
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Бушкрафт
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:


Головна » Життя Святих | Церковні празники | Свята » Лютий [ Додати матеріал ]

СТРІТЕННЯ ГОСПОДА НАШОГО ІСУСА ХРИСТА
21.04.2016, 12:31
У Старому Заповіті ще з часів св. пророка Мойсея був такий Божий закон, що забо­роняв ізраїльтянкам після народження дитини впродовж конкретного часу виходити між люди і доторкатись речей, посвячених Богу, бо жінки вважалися нечистими. Соро­кового дня після народження хлопця, а вісімдесятого після народження дівчини кожна мати мала принести до дверей святині однорічне ягня на цілопальну жертву як знак признання над собою най­вищої Божої влади та подяку за щасливий порід, а голуба або синьогорлицю — на жерт­ву за гріхи. Після цього жінка вважалася очищеною. Убогі люди могли принести два голуби або дві синьогорлиці, одну — на жертву цілопалення, другу — на жертву за гріхи.
Коли Божа Мати породила Ісуса Христа, вона не була зобов'язана відбувати такого очищення, бо не була звичайною жінкою й після народження Ісуса вона залишилася Пречистою Дівою; та оскільки люди не знали про її дівоче материнство через діяння Святого Духа, то Марія покірно виконала цей закон, бо вірила, що таким чином прославить Бога.
Разом з обрядом очищення сповнила Марія ще й другий закон, за яким кожного первородного сина треба було принести до святині та пожертвувати Богу, а опісля викупити за п'ять грошей (сиклів). Ісусу Христу, Божому Синові, не потрібно було виконувати чисто людських законів, та він сповнив той припис, щоб дати всім нам великий приклад покори, послуху, побожності та пожертви Богу для Його прослави й спасіння людського роду.
У той час збулась наперед передбачена зустріч Христа з праведним Симеоном. Той пам'ятний день описує нам доклад­но св. євангеЛіст Лука: "І як сповнилися дні очищення їхнього, за законом Мойсея, вони привели його в Єрусалим поставити перед Господом, як то написано в Господньому законі: "Кожний хлопець, первородний, буде посвячений Господеві", — і принести жертву, як то написано в Господ­ньому законі: "Пару горлиць або двоє голубенят". А був в Єрусалимі чоловік на ім'я Симеон; чоловік той, праведний та побожний, очікував утіхи Ізраїля, і Дух Святий був на ньому. Йому було відкрито Святим Духом, що не бачитиме смерті перш, ніж побачить Христа Господа. Він прийшов Духом у храм. І як батьки вносили дитя-Ісуса, щоб учинити над ним за законним звичаєм, він узяв його на руки, благословив Бога й мовив: "Нині, Владико, можеш відпустити слугу твого за твоїм словом у мирі, бо мої очі бачили твоє спасіння, що ти приготував перед усіма народами; світло на просвіту поганам, і славу твого люду — Ізраїля." Батько його і мати здивувалися тому, що говорилося про нього. Симеон же благословив їх і сказав до його матері Марії: "Ось цей поставлений для падіння й підняття багатьох в Ізраїлі; Він буде знаком протиріччя, та й тобі самій меч прошиє душу, щоб відкрились думки багатьох сердець". Була також і Анна, пророчиця, дочка Фануїла з покоління Асера; вона була вельми похила віком і жила сім років з чоловіком від дівування свого; зоставшися вдовою аж до вісімдесят четвертого року, вона не відходила від храму, служачи (Богові) вночі і вдень постом та молитвою. І надійшла вона тієї самої години й почала прославляти Бога та говорити про нього всім, що чекали визволення Єрусалима" (Лк 2:22— 38).
До євангельського оповідання про Господнє стрітення церковне передання додає, що священик Захарія, який був тоді у храмі, ввівши до святині Пречисту Діву Марію з Ісусом, поставив її не там, де, звичаайно, стояли жінки, які прихо­дили очиститись, а на місці, призначеному для дівиць, куди жінки не могли входити. Це викликало обурення книжників, ревнителів закону, що бачили в цьому порушення законного порядку. Про це говорить св. Григорій Ніський: "Просвічений Божим Духом та знаючи таємницю дівицтва, ненарушеного .. народженням, Захарія не усунув Матері-Діви в храмі з місця, призначеного законом дівам, і повчив юдеїв, що людська природа й усе твориво підвладне своєму Творцеві та що Він володіє ним, а не воно Творцем; тому його волею було показати новий спосіб народження, що не перешкодив Матері залишитися Дівою".
Подія принесення Ісуса до святині Божою Матір'ю нагадує нам обряд християнського "виводу", коли наші християнські матері приносять своїх новонароджених дітей до церкви, де відбувається церковне благословення матері й дитини. Мати з дитиною входять до церкви, священик приводить їх до тетраподу, мати стає навколішки, а священик молиться, благословить їх та кропить свяченою водою. Таким обрядом виводу св. Церква виявляє пошану жінці, яка в чесному християнському подружжі породила нового Божого слугу. Коли християнська жінка приходить після народження дитини перший раз до церкви, то сповняє обов'язок вдячності Богові за те, що дав їй ласку щасливо діждатися дитини, видужати й знову прийти до Божого дому. Тоді щаслива мати за прикладом Божої Матері повинна пожертвувати Богу те дитя, яким обдарував її Господь, і сердечно просити прийняти це дитя за своє, а їй поміг виховати його для неба.
Є в нас ще інший звичай, пов'язаний зі святом Христового Стрітення, — благословення свічок. Цей обряд нагадує нам, що Ісус Христос, світло від світла, в день принесення в єрусалимського храму перший раз об'явив себе прилюдно як "світло на об'явлення поганам". А нас цей обряд вчить, все своє життя вірно йти слідом за Ісусом Хриетом, який своїм прикладом і наукою освітлює дорогу нашого життя; тоді не зійдемо на манівці, а просто й впевнено йтимемо дорогою спасіння.
Побожні правовірні мають звичай берегти посвячені на Стрітення свічки по своїх домах і світити їх у різних потребах з вірою й надією, що Бог дасть їм бажане добро і вбереже від нещастя. Це діється, звичайно, не силою свічок, а через молитву св. Церкви й побожність тих, які користають з церковних благословень.

Схожі матеріали:
Переходів: 0 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Рейтинг: 0.0/0 | Теги: нашого, Стрітення, Господа, христа, Ісуса
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений
семи мечам болю Божої Матері

Відправляємо:



Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті




Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2017©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.info дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.info. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.info, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика