Меню сайту

Категорії розділу
Публіцистика [340]Демонологія, містицизм [81]
Молитви-екзорцизми [15]Рідкісні молитви [18]
Екзорцизм [24]Книги [21]
Молитви [190]Секти, культи, окультизм [180]
Підпілля, історія УГКЦ [63]Християнський софт [5]
Часопис "Пізнай Правду" [22]Життя Святих [116]
Творчість [16]Масонерія і антихрист [236]
Відео Online [36]о. Піо "Щоденник Любові" [5]
Християнський націоналізм [104]Безбожники [35]
Папа Бенедикт ХVI [47]Московська психіатрія (МП) [105]
Культура [17]Життя у чистоті [40]
Роздуми про віру [100]Суспільні проблеми [431]
Пророцтва, об'явлення [52]Повчання, настанови [384]
Образки, ікони [5]Пресвята Богородиця [128]
Християнська містика [27]Українознавство [76]
Наука Церкви [412]Профанації [16]
Екологія [7]Цікаво... [68]
Традиціоналізм [61]Криза Церкви. Модернізм [62]
Повчальні історії, притчі [173]Паломництво [10]
о. Габріель Аморт "Нове визнання екзорциста" [26]Подружжя [121]
Християнська етика [39]Апокрифи [2]

Друзі сайту
Унійна Традиція УГКЦ
УГКЦ (Скала-Подільська)
В обороні католицької віри
Джублик в Закарпатті
Персональний сайт Павлюк
Молитва
Братство Св. Пія Х (BY)
Братство Св. Пія Х (RU-Mos)
Братство Св. Пія Х (RU-Pet)
Una Voce Russia
Промінь Любові
Голодомор-геноцид 1932-33
Аве Марія
Бушкрафт
Українська благодійницька мережа
Благодійний Фонд «ТИ – АНГЕЛ»
Допомога онкохворим дітям

Форма входу
E-mail/Login:
Пароль:

Головна » 2016 » Лютий » 22 » Повчання, настанови » Досконалість в різних станах і в різних осіб не є однакова
22:29
Досконалість в різних станах і в різних осіб не є однакова

Досконалість є доступною для всіх, тому слушно можна її прирівняти до сонця, яке освічує високі гори і низькі долини. Такими досконалими можуть стати не тільки монаші душі, але і світські-багаті і бідні, вчені і прості. Назовні вона виступає у подвійній формі:

1.життя контемплятивне, віддане насамперед молитві;

2. життя чинне, в якому контемпляція лучиться із зовнішніми чинниками, які бачимо в деяких монаших Згромадженнях, а також у священиків і світських осіб. Однак, коли досконалість пристосовується до кожного стану, віку і покликання, а навіть духовного успособлення і темпераменту, щодо істоти вона є одна, і її предметом є любов, але не у всіх вона має ту саму форму.

Щодо проявів: іншою повинна бути в монаха, іншою у священика, також відрізняється досконалість світської особи, дівчини і жінки-матері, іншою є досконалість багатого і убогого.

Господь Бог прагне всі душі злучити з Собою, але люблячи гармонію в різноманітності, чинить зі Своєї Церкви немовби город, повний різних кольорових квітів. Також Господь Бог різним душам визначає різні стежки на одній великій дорозі до неба. Завданням людини є пізнати цю стежку, правильно по ній іти і освятитися згідно з Божою волею, передусім через досконале виконання своїх обов'язків. Хто чинив би по-іншому, потрапив би в знеохочення і відхилявся б від призначеної цілі. Коли б монах замість жити в самозосередженості, втручався до справ світу, або коли б пастир душ замість того, щоб працювати над їх освяченням, віддавався б із запалом до наук, коли б мама в родині замість того, щоб займатися вихованням дитини, посвячувалася лише молитві, коли б служниця замість того, щоб сповняти свої обов'язки, бігала по церквах - це не було би досконалістю, тому що не було би згідне з Божою волею. З цього випливає наука, що кожен повинен застосовувати духовне життя до свого стану і покликання. На жаль, не всі так чинять, тому зустрічаємо не раз в осіб, ніби побожних, різні вади і дивацтва, а саме - невільничі прив'язання до певних форм і практик, а часом навіть і впертість, заскорузлість, тісноту духа, самолюбство і блуд. Такі аномалії завдають душам великої шкоди і забирають славу побожності серед світських людей, які є поблажливими до себе, а строгішими до тих, які відрізняються від них способом життя. Тому нехай всі стережуться подібних аномалій. Чи ти не підлягаєш таким дивацтвам?

Чи не є життя досконале занадто трудне? Коли ізраїльтяни прибули до границь Обіцяної Землі, вони вислали наперед шпигунів, щоб оглянути незнайому країну. Ті за короткий час повернулися, і стали голосити перестрашеному жидівському народові, що край, до якого вони прийшли, пожирає своїх мешканців. Ці неправдиві слова так налякали жидів, що вони знову хотіли повернутися до Єгипту. Подібно і тепер багато душ уявляє собі країну досконалості повною небезпек і труднощів, так що стривожені не хочуть вийти з Єгипту світу. Справді, християнське життя, а тим більше досконале, не є легким, бо це є життя Хреста, життя постійної боротьби з собою, життя відречення від власної волі, переміненім себе в Ісуса Христа, що не діється без праці і терпіння. Не можна також заперечити, що побожне життя наражається серед цього світу на різні перешкоди, часом наявні переслідування. В ньому також не бракує Божих випробувань, але з другого боку не є воно дуже тяжке, бо ласка Христова несе і змінює душу. Приклад Христа і святих кріпить і запалює її, нагорода тішить, і оживляє опіка Пречистої Діви, і допомога Святої Церкви підтримує в духовній праці, так, що пізніше та праця стає ревною, а саме терпіння милим. Сам Христос застерігає: "Старайтесь увійти через тісні ворота" (Лк. 13,24) і знову: "Царство Небесне здобувається силою і ті, що вживають силу, силоміць беруть Його" (Мт. 11, 12), але одночасно запевняє: "Прийдіть до мене всі втомлені і обтяжені, і я облегшу вас. Візьміть ярмо моє на себе й навчіться від мене, бо я лагідний і сумирний серцем, тож знайдете полегшу душам вашим. Ярмо бо моє любе і тягар мій легкий" (Мт. 11,28-30).

Найтяжчі є початки. Коли хто будує будинок, мусить багато працювати, щоб приготувати місце, його розрівняти, вивезти сміття, викопати та залити фундамент, будувати стіни, накриття. Подібно є і в духовній будові, тут також потрібно усунути тягар, тобто гріхи і злі нахили, очищати душу, часто умертвляти себе і заложити глибокий фундамент покори. Праця тяжка, а боротьба наполеглива. Але коли душа ревна в молитві і витривала в праці, діло Боже поступить швидко. Здобуття чеснот і поступ у них вимагає рівно ж немалої праці і, як звичайно, поволі поступає, але ця праця є вже зацікавленою і милішою. А якщо Господь Бог від досконалих душ вимагає деколи великих і для людського характеру прикрих жертв, то з другого боку допомагає їм особливішими ласками і за жертви обдаровує не раз солодкими потіхами.

Життя духовне можна прирівняти до життя природи. Початки - це зима. В цей час буря пристрастей мете душею, мороз боязні світу стинає її льодом, а пітьма незнаної майбутності вкриває мрякою. Деколи через грубі хмари пробивається промінь Божого сонця, тобто промінь Божої ласки і потіхи, та збуджує надію. Настає весна. Під впливом сонця бурі стихають, лід починає тріскати, душа поконує пристрасті і погорджує боязню світу. Незабаром вона починає зеленіти святими бажаннями і вдягатися в квіти чеснот. Буває, що ще не раз випаде день захмурений і дощовий, тобто знеохочення, темнота і остиглість; або день бурхливий, тобто боротьба з якоюсь сильною спокусою; часом стихійне лихо, тобто упадок. Незважаючи на це, якщо душа покірна і стала, вона поступає постійно вперед і переходить до літа. Тоді сонце ласки Божої гріє сильніше своїм жаром, так що зерно і овочі, тобто добрі вчинки, скоро достигають. Дні є довгі, праця витривала, негода буває рідко, упадки нечисленні; але також буває й так, що чорні хмари закривають небо, гримить, бо випробування тих душ є тяжкі часто. Однак вони скоро проминають, і знову починає світити сонце.

Таким є життя духовне. Отже, чи треба тривожитися та знеохочуватися? Тим часом багато душ тривожаться і знеохочується так, що деякі не хочуть навіть ступити на дорогу досконалості, інші через деякий час сходять з неї. Яка тому причина? З одного боку, вони занадто прив'язані до світу і його утіх, дуже закохані в себе, занадто чуттєві і ліниві так, що їх лякає боротьба з собою і сильна праця для свого освячення. З другого боку, не мають досить живої віри, яка постійно б звертала увагу на Бога, Його правди, обітниці і добродійства. Не мають також твердої надії, яка несла б їх, мовби на крилах, у країну вічності, ані гарячої любові, яка в заміну за жертви обдарувала силою і правдивим щастям. Бідні душі не знаходять у світі того, чого прагнуть, а втрачають те, що дає життя в Бозі і для Бога.

Підготували Традиційні сестри ЧСВВ Провінції Божого Милосердя
Дзвін з Фатіми 3(38), травень-червень 2008 р.Б. / http://www.saintjosaphat.org/



Схожі матеріали:

Категорія: Повчання, настанови | Переглядів: 380 | Додав: Anatoliі☩UCT☩ | Теги: настанови, християнські чесноти, повчання, досконалість | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Присвячений
семи мечам болю Божої Матері

Відправляємо:



Молитовні прохання
500

Підпишіться на оновлення:





Пошук на сайті




Даний сайт синхронізовано під браузери Mozilla Firefox та Opera
2008-2017©Ukrainian Catholic-Traditionalist
Усі права застережено. Повне або часткове використання матерiалiв www.traducionalist.info дозволяється за умови посилання (для iнтернет-видань — гiперпосилання) на www.traducionalist.info. Увесь матеріал, представлений на сайті www.traducionalist.info, взятий з відкритих джерел. Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій.
Яндекс.Метрика